Musslor, Enchilladas och Semlor.....

Liten uppdatering då! I fredags kväll var det ju som sagt upptaktsmöte för hyllbygge! Dennis och jag hade ju lite ideér och Magnus o Carro lite.. så jag vet inte om de var så mycket klokare när vi gick därifrån!! Ha ha... Men hur som helst så hade Carro varit på Kanonaden och köpt musslor och gjorde dem så goda så. Till och med Dennis verkade gilla det.. även om han sa att det var lite skum konsistens;-) Elsa och Daniel var som vanligt gulliga mot Sigge och ville hjälpa till med vad de kunde hjälpa till med... Lilleman somnade i vanlig tid i sin vagn men vaknade strax innan det var hemfärd för oss och var lite grinig. Det gick bra och han somnade om så gott sen när vi gick hem sen.. o det var bara att lyfta över honom till sin säng så fortsatte han sova så gott sen så!

Igår var jag och TRÄNADE, ja.. ni läste rätt! Första gången sen Sigge kom faktiskt, ja förutom vanliga promenader osv då... Det var Marlen och jag som masade oss dit (trots att jag hade/har ont i halsen). Vi intog löparband, stepmaskin och cyklarna.. Kände att man får nog ta det hyfsat lugnt nu i början, inte minst med tanke på bäckenet osv... Dessutom var jag ju duktig och gick till och från sporthallen, lite extra träning:-)

Annars var det mest lite hemmafixande här igår, inför FINBESÖKET;-), Stella, Marlen o Henric.... Hade utlovat att det bara skulle bli något enkelt.. så det fick bli kycklingenchilladas men det verkade gå hem! Sen hade Marlen med sig hemmagjorda semlor. Här emellan blev de ju då WII för glatta livet!  Jo, på tal om WII... gissa vem som var här igår och spelade igen?? Jo, GUNNAR!! Ha ha... Han är ju rolig, har verkligen blivit inbiten!!

Lillfisen somnade så snällt igår här... eller ja, han brydde sig med andra ord inte om att Stella var här så när det var natti natti så var det.. hihi inte kan man sitta uppe och vara social för det;-) Tyvärr så har han nog haft ont i magen eller nått i natt.. Vaknade vid sin vanliga ätartid vid 02,30 och åt och var som vanligt.. vaknade sedan igen vid 03,40 och var jätteledsen och verkade ha ont i magen... Somnade inte om förrän 04,30 någonting. Vi är ju inte vana vid sånt här o blir ju skraja när han beter sig så! Vaknade sen igen vid 06,30 och fick mera mat o sen kunde han sova till 09 iaf! Lille plutten...

Idag är det bara hemmafixande här. Dennis var så snäll så han tog Sigge i morse så jag kunde ligga kvar lite till.. så när jag kom ner hade han fixat all disk o varit ute o skottat o Sigge låg på altanen (och gör fortfarande) och sov. Härligt, vad man uppskattar det! Så nu fixar han med pelletsen och jag tvättar och bloggar :-)

Lite bilder från gårdagens WII-spel då!

Stella fick vara med mamma och bowla:-)



Pappa Henric boxas!


Sigge tittar med STORA ögon på boxningsmatchen;-)


Hos en svettig mamma som precis har boxats..... Jobbigt värre!!


Mamma Marlen boxas.. Ser ni inte vilken fighter!! Ha ha...




Lite kelande blev det ju iaf innan Sigge valde att säga Natti Natti...


Det här var lite av vad vi har haft för oss...Vad har ni haft för er i helgen då?

Ciao


Kommentarer
Postat av: Marlen

Du är ju inte redig som lägger ut värsta monster bilderna på mig...aj aj!!!

2009-02-08 @ 12:37:29
Postat av: Lillasystern..

Den sitter på vaden, o jag är jätte nöjd.. Hmm i fredags spelade jag match i jkpg, o sen i lördags var jag på Black Jack i tranås o idag har jag bara tagit de lungt..

2009-02-08 @ 21:13:14
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ok. Men då vet jag.. Tråkigt. Ses imorgon!

2009-02-08 @ 22:06:32
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: anna

jaa....du sa ju det om babysimmet...usch va sur jag blev när vi kom ner, jag pratade med henne förra veckan...snyft. Går ni på babysim? Tror jag skippar det nu...jaja

Vad stark Sigge är i nacken! Jätteduktig ju...sötisen=)

2009-02-09 @ 10:40:33
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: JT

Hej,

Tack det va kul o höra att du tyckte det!

Jag har fixat den i photoshop, men har tyvärr inte hunnit fixa det programet än till denna datorn. Men kan säga till när jag har det så kanske jag kan hjälpa dig. Men va ju ett tagsen jag höll på o redigera bilder. Kan ju va värt ett försök.:P

Kram

2009-02-09 @ 12:20:42
URL: http://jansan.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Tack så mycket! =)

2009-02-09 @ 13:56:18
URL: http://mathildavestin.se
Postat av: Annica

Hmm är vårt Wii helt eller?? Ni kommer ju få abstinens..

2009-02-09 @ 22:26:13
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Mia

Hej!Tack själv,var jätte trevligt! Skoj att det passade! Ska bli kul att se en bild sen. :) Jo men jag kommer på partyt. Ska bli intressant. Jag har gått till den nya second handen på anneforsvägen tror jag den ligger på. Nästan vid simhallen. Mitt emot veterinären...vet inte om du förstår vart jag menar... ;) Barnvagns vänligt oxå.. bättre en dom flesta iaf.. :) .. Älskar att fynda annorlunda saker...

2009-02-10 @ 12:13:58
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: MARLEN

jag har utmanat dig

2009-02-10 @ 15:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0