3-rätters och bordsplacering ;-)

Var vad som mötte oss igår hos Annica o Mattias!! Hi hi... Vad fint Ni hade gjort det, verkligen kul! Tack än en gång! Som sagt.. vad ska man hitta på för att matcha det?

Menyn för kvällen var alltså resterna från nyår, men inte vilka rester som helst vill jag ju säga då. Till förrätt, egengjord skaldjurssoppa (som Annica gjort helt från grunden, har jag aldrig prövat vill jag lova!!), serverat med bubbelchampagne. Till huvudrätt var det div. skaldjur så som ugnstekt lax, rökt makrill m två smaker och räkor som serverades med kokt potatis och tre sorters såser (romsås, aiolo och toscanasås).. och ja just det.. det bortglömda vitlöksbrödet oxå.. Hihi ;-) Men allt var så himla gott alltså! Till efterrätt var det, ja vad hette det? Iaf som en botten med hemmagjord glass av hallon sen var det ett gräddigt gott lager över som var av vit choklad tror jag och cointreau o div andra ingredienser, smarrigt värre vill jag lova! Ingen som blir läskad va?? Menyn var ju dessutom varvad med diverse Wii-inslag ;-) Jag tycker ju som sagt att bowlingen var särskilt rolig!! Ha ha.. fortfarande obesegrad!! Fast... jag har ju gjort något så jag har jordens träningsvärk eller vad det nu kan vara i ena skinkan!! Men men.. ska man ligga på topp så kostar det ju :-)!!

Ja, o som sagt.. innan vi kom till Mattias o Annica så var vi i Solberga o käkade middag.. Vilken lyxdag alltså! Där fick vi så god mat (kött, sås o potatis) och även efterrätt - marängsviss.. inte igår alltså!! Snacka om att vi åt igår... inte konstigt om inte det händer något med sladdermagen??!!

Idag så blir det nog en lugn o stilla dag.. Dennis har blivit väldigt förkyld (vilket han blev igår kl 16, ha ha...) och jag känner oxå av det litegranna... Har iaf skickat iväg mannen till IKEA för att köpa ett skrivbord till och golv till vårt gästrum som står här näst på renoveringslistan! Jag har tänkt att sätta mig o jobba lite nu.. Har precis sövt lilleman så han borde sova ett tag till!

Jo visst ja.... Annica beklagade sig vid ett svagt ögonblick över att hon aldrig får vara med på kort.. SÅ nu har man ju rotat fram lite i arkivet! Se o njut då Annica... This is you´re 5 min of famous ;-)


Nervös eller?? Eh ja... ganska! Men bara lugn.. du är inte kissenödig, även om du tror det!! ;-)



Från en av våra tidigare räkfrossor.. ett tag sedan du!!


Var bara tvungen o ta denna.... Du vet precis vilken fest det är, men valde denna bild istället för den som finns på dig! Ha ha... Stackars Slobbans hus! ;-)



Så.. efter dessa taskigheter så får jag iaf avsluta med en väldigt fin bild! (Dessutom har du ju väldigt snygga flätor ;-))



Japp... det var ett "axplock" från mitt galleri ;-) Håll tillgodo!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: Annica

HERREEEEEEEGUUUUUUD........

2009-01-03 @ 13:55:00
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Annica

Glömde skriva.. att jag med har ett arkiv!

2009-01-03 @ 13:55:48
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Lindha

Söta bilder å¨smulis! ja visst var maten helt jättegod! den där tårtan hade jag gärna ätit upp hela själv :-)

2009-01-03 @ 14:56:36
URL: http://mchutney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0