En nöjd och belåten kille!

Ja, det är verkligen skillnad måste jag ju säga... Sen vi började med tillägg är det verkligen den "gamla" goa Sigge som kommit tillbaka! Han kan efter att ha sovit bara ligga kvar i vagnen o jollra o greja med sina händer osv. När man sedan kommer för o ta upp honom så får man bara ett stort SMILE! Tänk vad mätt mage kan göra!;-) Stackars barn.. som har en mamma med allt för lite mat... krångel krångel, tur att det finns bra ersättning! Ammar ju visserligen lite fortfarande men Sigge blir ju latare o latare... Från flaskan kommer det ju mkt enklare!!

I natt vaknade jag av att Sigge höll låda.. även nattetid har han alltså börjat med att leka i sängen när han vaknar (ja jag vet Maggan... Dennis gjorde oxå det när han var liten... men han kunde ju kanske fått nått av mig! ;-) så hör man hur han gör lite urr urr-ljud, sparkar med benen och fäktar med armarna.. Täcket ligger med andra ord ganska snart nere vid fötterna... Inte helt lätt att somna ifrån alltså! Hungrig verkar han ju inte direkt vara heller.. även om det är det "knepet" jag till slut tar till för att han ska somna ;-)

Idag har vi annars varit nere på jobbet.. och JA Sigge höll sig lugn o stilla.. så nu kan alla andas ut (som är berörda då) - ni får lön!! Även denna månaden ;-) Sen blev det lunch med Anna, Åsa, Sussi o lille Ville. Himla trevligt! Man uppskattar verkligen mycket mer o gå ut o äta nu när man inte gör det så ofta!

Ikväll blir det babysim-info, ska bli himla intressant o höra vad de har att säga. Sen imorgon... ja då blir det invasion här! Kommer 5 bebisar och deras mammor hit på besök, ha ha... Ja Lindha, jag har plockat fram hockeyskydden till Sigge ;-) Han är ju verkligen minstingen i gänget.... Stella, du skyddar väl honom?? Fast det är klart.. du lär väl få fullt upp att freda dig ifrån alla killarna;-) de är ju inte så värst vana vid att se brudar!! Ha ha...

Jo just det.. igår åkte löshåret av... Har börjat tappa så mkt hår nu pga amning/hormoner så jag vågar inte ha kvar det längre :-( så idag har jag fått en tid hos Malin för klippning o färgning.. får vi se, vem vet - kanske är korthårig när jag kommer därifrån!! Får väl uppdatera sen med ett foto....

Jo.. sen var det ju faktiskt en kul sak till som hände idag.. hi hi.. mkt som har hänt idag! Fått inbjudan till bröllop, Lina & Daniel som ska gifta sig den 25:e juli! (Ja jag vet.. mitt i semestern.. får spräcka husvagnslyckan lite ;-))

Här kommer en bild på lillkillen... hm.. var det jag som just sa att det var en nöjd o belåten kille? Här tycker jag iof han ser mest tjurig ut.... men ja ja... ;-)



Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Annica

Har ju gjort det ju.. minuter efter din kommentar!!

2009-01-20 @ 15:25:10
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Mathilda

Hihi, nu blev du nyfiken va ;)



Haha, det förstår jag! Förtältet? Det var ju himla generöst av dig =)

2009-01-20 @ 17:22:43
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ja du, dagiset.. Vet inte när vi får en plats, Monika skulle göra vad hon kunde för att vi skulle få en plats i februari. Så vi får hoppas på att vi får en då med, blir lite jobbigt annars. Jag jobbar 75% och Björn 100% hehe..

2009-01-20 @ 17:23:40
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja vet, helt sjukt vad mkt hår man tappar nu efter...känns som att man blir flint ;-)skönt att ersättningen hjälper er!

2009-01-20 @ 21:43:53
Postat av: Marie

missade visst att skriva i namnet,men det e jag som skrev ovansående text =)

2009-01-20 @ 21:44:47
Postat av: Annica

Du tog väl inte illa upp??

2009-01-21 @ 15:34:47
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Faster Susanne

Sigge är söt vilken min han än gör! :-)

2009-01-21 @ 18:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0