Kokta tuttar och rulltårta...

.. ja det var vad delar av vår dag bestod av igår!

Passade på o koka Sigges alla napparna (alla 3 st ha ha). Kom ju på det att vi inte gjort det sen sist... ha ha.. ja med andra ord när vi började använda dem. Inte för att jag vet hur ofta man SKA göra det men antagligen mkt oftare än man gör!

Rulltårtan då? Ja.. det var faktiskt Dennis som fick värsta rycket igår och blev sugen på rulltårta, vilket aldrig skulle falla mig in och bli sugen på.. skulle däremot lätt kunna bli sugen på en härlig kladdkaka eller jordnötsbrownie eller nått annat kladdigt gott ;-) men men.... Tyvärr saknade vi ägg - vilket iof var bra för då var vi ju tvingade att ge oss ut på promenad, sagt och gjort! Riktigt kallt ute men rätt skönt efteråt iaf! Så.. sen slängde han ihop en rulltårta, och jag höll mig ifrån köket ;-) lätt o ta över annars, hrm.. Min enda insats var att stjälpa upp den på bakplåtspappret. Blev provsmakning igår kväll sen, och den var faktiskt mycket god!

Annars var det en lugn o stillsam dag.. Lite tvätt, lite matlagning och lite jobb.. men annars väldigt lugnt! Skönt det oxå ju...

Idag var det ju tillbaka till verkligheten då! Men det är ju rätt ok det oxå, man behöver ju rutiner.. annars blir man ju totalt förslöad. Förresten, som någon av de kloka mammorna skrev, så verkar det vara lugnt på matfronten för Sigges del. Han har sovit bättre nu så antagligen hade det bara med förkylningen att göra. Däremot märker jag en klar skillnad på att han sover mycket mindre dagtid nu än för bara någon/några veckor sedan!

Ja, idag ska annars inte göra något särskilt.. det blir lite telefonerande till präst o kyrka osv inför kommande dop. Sen har jag ringt till Nässjö Simsällskap, vi vill börja på babysim men det är ju aldrig någon som svarar.. så nu har jag lämnat meddelande så får vi se om någon ringer tillbaka! Jo, det blir ju en tur ner till stan också för att kolla om systemkameran kommit samt att ta hem pappas bil, känns inte vidare tryggt att låta den stå på stationen... hrm.. skulle ALDRIG vilja ha min bil stående där, nä inte ens en cykel...

Blev inte mkt bilder tagna igår.. men ett o annat blev det iaf i badet igår, tillsammans med nya badankan :-)

"Åh mamma, vad är det för nått som kommit i badet??"



"Nu har jag iaf fångat in den, kom inte nära för då får du en smocka! Släpper den aldrig nu.."



Ser ut att bli riktigt härligt väder idag iaf, får nog bli en riktig promenad sen! Nu blir det till att ta hand om lite tvätt samt fixa iordning mig själv!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Lillasystern..

Haha, alltid lika skönt o bada.. =)

2009-01-07 @ 13:31:49
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: marie

hej, du har lyckats att få in en snygg egengjord bakgrund? hur gjorde du? jag får bara in de färdiga mallar som finns...

2009-01-07 @ 15:23:01
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag brukar försöka koka Elliots nappar 1 gång i veckan.. =) Likaså flaskorna!

2009-01-07 @ 15:53:42
URL: http://mathildavestin.se
Postat av: Lindha

Gud ja, Essies nappar visste man aldrig vart de varit. Skönt att Tomtens nissar fått dem nu!

Både Essie & Olle har ändrat sina sovvanor efter en förkylning. Efter varje liten sjuka, mindre dagsömn. Essie ropar! ha det gött!

2009-01-07 @ 17:09:53
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: marie

tack för tipset! ska genast kolla in det!

2009-01-07 @ 18:02:24
Postat av: faster susanne

Vad gullig han är i badet! Syns ju tydligt nu att han lagt på sig lite mer hull, även om det inte är överdrivet mycket, hihi

2009-01-07 @ 18:34:40
Postat av: Sarah

Ang din kommentar i min blogg :

Jo visst kommer operationen blir av, lite senare är planerat bara :) Men har jag väntat 6-7år så skadar det inte och vänta någon månad till :P hehe.

Med min mosters bebis går det bra, hon har gått upp lite i vikt och växt en cm. Är nu 30cm lång, väger ca 650 gram.



söt er son är i badet :)

2009-01-08 @ 15:33:34
URL: http://mammasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0