En späckad helg!

Ja, det har varit en ytterst intensiv helg måste man nog ändå säga! I fredags var det after work för min del med jobbet... mkt trevligt. Var ju inte direkt förra helgen man var ute o tog ett glas vin eller två!! Behövdes inte så värst mkt vin förrän jag skulle börja fnittra!;-) Fast som tur var så fick jag ju gott sällskap i fnittrandet... hi hi... "Jag har en gammal moster....." Cilla & Anna... ni vet vad jag menar!!;-)

I lördags var det sen dags för mig o Sigge att dra till Jönköping för att träffa mina gamla kursare från Högskoletiden! Jättekul! Blev lite shopping, lunch på Claras osv.. allt för att påminnas om studentlivet;-) som just nu känns GANSKA långt borta... Efter detta var det hem för att städa o fixa lite för nästa tjejsammankomst! Tjejmiddag med Anna A, Evelina, Emma, Kristina o Emelie. Vi hade sedan tidigare bestämt oss för att fixa lite mat vardera o det blev en perfekt uppdelning måste jag säga! Verkar som att alla fick "rätt lott" i det hela. Det bjöds på till förrätt: italiensk bruschetta, till huvudrätt: herrgårdskyckling med ris, sallad och vitlöksbaguette och till efterrätt: Kaffe och chokladpannacotta! My favourite:-) Efteråt blev det Melodifestivalen med en MASSA snacks!! Puh... snacka om att man var mätt sen! Ja om ni undrar så fick Sigge oxå vara med på tjejmiddagen - lite pinsamt tyckte han men fann sig ganska snabbt i situationen. Pappa var ju på fest med jobbet.....


Idag har vi haft Sigges farmor o farfar på lunch samt introduktion i barnpassning;-) Imorgon har jag en liten utbildning med jobbet och då komer Farfar att ha hand om Sigge.. till saken hör ju då att Farfar aldrig tidigare har bytt blöja eller så...;-) varvid jag kände att vi bör nog ha åtminstonde en LITEN genomgång innan.. ha ha... Men farfar han tog sin uppgift på allvar så idag har han både matat honom och bytt blöja (dock var det en lättbytt blöja om man säger så;-)). Ändå väldigt härligt o kul att se dem leva upp så. Kursen imorgon är bara 1,5 h men det verkade inte alls som att Sigge o farfar hade några planer på att jag fick komma hem då.... de hade så mkt på programmet så!!


Så här såg det ut idag iaf... så kära "fastrar" håll i hatten... förstår om ni inte sett er far i denna action innan:-)




Sigge tyckte iaf att det var kul!!



Nu är det packning till babysim samt hämtning av husvagnsdynorna. Jo och förhoppningsvis inspektion av Anna o Peters nyhemkomna husvagn! Efter detta lär det nog inte bli SÅ mycket gjort här hemma då jag har en man här idag som är LITE slö o helst nog hade sluppit babysimmet.... ha ha!!


Ha en bra fortsättning på denna söndag!


Kommentarer
Postat av: Marlen

Förstår att du är trött efter en sån helg. Klart vi ska promenera i veckan =) Kram

2009-03-01 @ 21:01:23
Postat av: Annica

Det ser ju ut att gå bra för Gunnar ... hehehe

2009-03-02 @ 10:34:54
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Tyckte att vi var RIKTIGT duktiga på den där sången.. Förstår inte varför Cilla inte uppskattade vår skönsång :-)

2009-03-02 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0