Barnbarnsbarnen på besök hos gammelmormor!

Ja, det är vad dagen har bestått av! Sigge och jag tillsammans med min kusin Theresé och nytillskottet Simon har idag varit och besökt Theresé och min mormor. Vi har blivit fullständigt servade med middag (och fika!!) och dylikt. Det var jättekul o träffa dem. Tror nog mormor var ganska nöjd med dagen (men antagligen lite trött, inte van vid alla ljud o stim o stoj;-))

Idag fick vi bilderna ifrån StudioBus - äntligen hade vi bestämt oss osv.. så idag låg de på lådan!! KUL! Har satt i dem i ramar ikväll också så nu ska jag bara bestämma vart de får intaga plats!

Sen vi kom hem ifrån mormor har jag dessutom tagit mig an SURDEGEN HERMAN! Är det någon som blivit anförtrodd en sådan? Ja, förutom Er nära och kära som jag tvingade på en ifrån mig.. hi hi.. Man ska ta hand om surdegen i 10 dagar. Varje dag ska man göra nått.. t ex röra runt i skålen ett par gånger eller tillsätta mjöl eller ngt annat. I slutet sen så tillsätter man lite mer och delar smeten/degen i 5 delar varav 4 delar går vidare i "arv" till vänner... Idag var det alltså bakdag för min del. Man skulle tillsätta nötter, choklad, kanel och äpple bland annat! Sen in i ugnen. Sagt och gjort! Nu är den färdig och jag kommer antagligen ta med mig den till jobbet imorgon. Blev en ganska stor kaka!

Imorgon och på torsdag har jag förresten prao-elev med mig!! Jag känner mig gammal nu... bli anförtrodd att ta hand om någon och leda in dem på yrkeslivets "rätta" bana! Antagligen jättespännande att praktisera på en revisionsbyrå när man är 12 år!!??

Jo, igår kväll så duschade Sigge med mig. Sen ringde telefonen så Dennis satte Sigge i våra sängar och jag höll på att klä på mig och fixa lite... Tittade till honom med jämna mellanrum - och såg då också att han höll på att välta bakåt (är ju inte hundra stadig än).. men han sa inget så jag lät honom kämpa på lite. Fixade lite med tvätt osv.. sen när jag kom tillbaka så hade han ramlat helt bakåt i sängen, men det var bara det att han också hade SOMNAT!! Inte alls enligt plan.. innan välling och allt.. Men men, så är det ibland! Vi kunde flytta över honom till sig och ge honom välling och sen somnade han om igen - TUR!!

Här kommer lite bilder ifrån dagen och veckan..

Sitta själv i badet är riktigt nice nu!:-)



Så här såg det ut när mamma kom in till Sigge som somnat ifrån mat och allt.....


Sigge och gammelmormor


Tjocksmocks-Sigge och Trollungen Simon


Ni ser väl tungan.. Det är det nya nu! Den ska man visa HELA TIDEN!!


KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: anna

hihiihi vad stora dom har blivit:) och duktiga, det händer saker heeela tiden nu och varje dag är det något nytt:) underbart.

2009-05-12 @ 19:49:37
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: Annica

Haha.. han ser ju ut som en jätte lille sigge!!

Jag jobbar i helgen sen ska jag på fest på lördag kväll.. men vi ska nog hinna busa lite.. vem ska ni vara hundvakt åt?

2009-05-12 @ 21:57:14
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Sådär med tungan gjorde Lucas med heeela tiden. Tror ajg ahr bild i bloggen. De var nog lika gamla då.

2009-05-12 @ 22:12:28
Postat av: Sofia

Vilken skillnad på bebisar! Å det är bara ca sju mån se'n Sigge var så liten!



Lever Herman fortfarande??? Han gick runt i vårt gäng för sisådär 10 år sedan... Go var han i varje fall!! ;)

Kram å godnatt!

//Sofia

2009-05-12 @ 22:23:40
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se
Postat av: Micka

Hade oxå herman hemma, men han blev tyvärr inte långvarig.. Blev att ja totalt glömde bort han så till sist fick han åka i slasken!



Men vad kul att du lyckades bättre, var han god?

2009-05-13 @ 07:50:55
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: anna

föräldrarträff, de är bara en kvar tror jag och den skulle vara till sommarn har jag för mig hon sa, men kommer inte du o Jannie så vill jag verkligen inte gå....

2009-05-13 @ 08:49:39
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: faster susanne

Jo en Herman har man allt haft, för sisådär 15 år sen hihi. Han stod och bubblade på bänken några dagar innan jag tröttna och slängde honom.

Sött kort på killen i badet :-)

2009-05-13 @ 13:56:53
Postat av: Anonym

Är det något vatten kvar i baljan när han badat klart? inte här hemma, värsta damp plasken!

2009-05-14 @ 10:06:48
Postat av: Marlen

;)

2009-05-14 @ 10:07:16
Postat av: marie

haha den där degen hade jag med hemma för jättelänge sen, tror det var när jag bodde hemma. Men orkade inte hålla på med den lika länge som du gjort ;-) blev nog ingen kaka om jag minns rätt.

2009-05-14 @ 14:46:38
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0