Min svarta vas....

... i KRAS!! Så började väl vår morgon mer eller mindre kan man ju säga! Sigge vaknade av någon anledning extra tidigt i morse och kom aldrig till ro för att somna om. Dennis säger att han tar Sigge så att jag kan ligga kvar lite.. sagt och gjort! Går en stund, hör att det grejas med gröt o sånt.. o efter ytterligare ett tag så hör jag en jädra KRAS och sen blir Sigge ledsen..... ytterligare en liten stund.. dammsugaren kommer fram... Hm, min sovmorgon tog nog slut - måste gå o kolla vad som händer!!

Jo, Sigge han kör ju runt som en tok i sin gåstol nu för tiden. Jag har (vet alla ni som varit hemma hos oss) inte speciellt mycket prydnadssaker eller andra grejer framme men en stor svart vas har jag haft på golvet som jag brukar ha lite snittblommor i emellanåt... Denna hade alltså Sigge fått tag i i gåstolen... när Dennis uppmärksammar detta så håller Sigge i den med ena handen (i typ 45 graders lutning) och när Sigge får se Dennis så inser han ju att han inte får ha den och släpper den.... Dennis försöker fånga den halvt i luften men tyvärr för sent!!..... Så Dennis skär sig.. ni vet väl hur mycket det blöder när man skär sig i fingrarna!? Och sen måste han få undan Sigge så att han inte kör runt i det.. och skär sig på fötterna..o ja, ni förstår ju vilket kaos!! LITE svårt att sova då....

SÅ nu har jag alltså INGA prydnadssaker kvar alls... det enda som finns av aktsamhet nu är alltså vårt vitrinskåp - får väl ta och försöka barnsäkra det snart med!! Suck... unge!!;-)

I onsdags fick Sigge paket!! Det var Faster Susanne som skickat "Sigge Segelbåt" till Sigge.. kunde det vara mer vältimat och hämta posten när Sigge sitter i badet? Det är som en liten bok men som alltid "står upp" när man sätter ner den i vattnet.. tyvärr så fick den inte stå så mycket då Sigge hemskt gärna ville äta upp den.... men kul var den iaf! Badankan som annars brukar vara ensam i badet med Sigge fick genast en enorm konkurrent!!

I helgen har vi fixat med husvagnen (glömde dock kameran) och sen har vi städat och fixat samt haft fam. Fritz här för grillning av hemmagjorda hamburgare (med fetaost och soltorkade tomater i).. blev verkligen JÄTTEGOTT så det får det bli fler gånger!! Rabarberpaj blev det förresten till efterrätt... årets första!! Gott gott.

Här kommer bilder från badet med Sigge Segelbåt... Susanne, jag inser att jag lovade bilder på Sigges rum.. hm... jag ska försöka fixa detta, har totalt glömt av det! Håll tillgodo med badpojken (och vaskrossaren) så länge!!











Som ni ser så släppte jag inte den fina båten på hela badet.. Ha ha... Oavsett stil som infann sig!!

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: faster susanne

Haha vilken skön stil på bild nr 2!!! Helt obetalbar!

Så han är en sån liten buse, Sigge. Ni får skaffa plast eller ännu hellre gummivaser, så kan han ju tom få "smaka" på dem utan att en olycka sker :-)

Hälsa min svårt skadade bror! KRAM

2009-05-24 @ 12:29:09
Postat av: Sofia

Ha, ha - kan inte låta bli att skratta åt svart vas i kras. Det är ju bara så! Du kan ju gissa hur många prydnadssaker jag förlorat genom åren av både mina barn o andras... ;)



Vilka fina kort på bad-Sigge!!!!

Kram

2009-05-24 @ 15:10:43
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Va söt! Prydnadsfritt får det nog vara hos oss alla i början! :)

2009-05-24 @ 21:05:45
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Lindha

Nämmen ingen vas mer :( Surt. Men lika bra han plockar undan småplocket redan nu ju ;)



Söt liten badSiggis ni har ju!!!

2009-05-24 @ 22:19:08
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: anna

hahaha vad skön han ser ut i badet sigge....Bianca badar ju i badkaret så henne måste man hålla knas på, han sitter ju som en prins=D och gåstolen:..herreguh vilka lååånga armar dom får...Bianca kryper nu med:P hihihi nu gäller det att ha koll..

2009-05-25 @ 17:17:33
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: Mia

tack för åsikten. Har man gått i högklackat sen man var typ 14 så lär man sig.. :) fötterna är inte glada på en da efter..men men..vill man vara fin så...

2009-05-25 @ 20:16:10
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Sofia

Betr. klumpiga stora grabbar... Barnen blev ganska chockade av "ljudet" när Ulf dunsade ner. Det kunde gått riktigt illa...men han skrapade "bara" magen ;) /Sofia

2009-05-25 @ 21:50:52
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se
Postat av: Jessica T

Ajaj. Vad tråkigt på din vas. Oscar rev sönder en lampa när ahn hade gåstol. En sådan där stor rispapperstub. Till slut fanns inget papper kvar. bara att kasta. De är små marodörer...

2009-05-26 @ 21:20:40
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica T

skulle baka allt om jag hade en sådan. Avis ajg blir. har du en i creme?

2009-05-30 @ 08:45:39
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du en Kitchen Aid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rikigt avundsjuk nu!! De kostar ju flera tusen!! Behöver jag säga....... kap.....!!!

2009-05-31 @ 16:48:24
Postat av: faster susanne

Uppdatering Tack! ;-)

2009-05-31 @ 18:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0