Ullared!

På valborgsmässoafton var vi hos Kristina och Christian och hade det alldeles utmärkt trevligt! Grillade och smaskade i oss en massa gott och barnen var snälla och goa. Linus han håller på att upptäcka världen för fullt nu, kvick som en liten vessla och bara flinar när man ropar på honom, Vilma hon var mest sugen på att visa mig sin FINA lekstuga;-) och ja, Sigge gjorde just inte så mkt väsen alls av sig! Efter vad kvällen led så blev det diskussion om Ullared. Kristina och jag har tidigare pratat om att vi skulle åka men nu så blev det genast mer seriös diskussion - vi åker imorgon (dvs igår, 1 maj)!! Dennis och Christian var väl sådär måttligt roade i och med att det innebar att de fick ha barnen (och att de hade hinkat i sig en del öl och whiskey redan så huvudvärken var liksom överhängande!!).. Ha ha...

Sagt och gjort i alla fall... Vi var hemma ca 00.30 och 05.45 ringde klockan igen! Inte utan att man var LITE seg... hrm..
Vi hade iaf en helt underbar dag, hittade en hel massa grejer faktiskt - mest till Sigge då förstås, kanske inte helt otippat!!??

På hemvägen skulle Kristina hoppa in på ICA för och handla lite smågrejer till kvällen, jag sitter kvar i bilen och väntar på henne... Gissa vad som händer? Till vänster om mig, ca 1,5 m ifrån mig så är det två bilar som krockar??!! Ja jag fattar inte.. helt plötsligt fick den ena bilen för sig att backa på ett litet halvt ologiskt ställe och PANG.. ha ha.. kul eftermiddag/kväll de helt plötsligt fick! Jag var bara ytterst tacksam att det inte var vi!!

Kristina och co hade inbokat gäster som skulle anlända ca 17,30 så Kristina sa att vi måste vara hemma senast 17,15 (ha ha ha) gissa när vi var hemma?? Klockan 17,13 svängde vi upp på deras garageinfart!! 2 minuter till godo??!! Inte illa tycker jag när det handlar om Ullared.....

Idag blir det lite röj här hemma.. har hävt ut alla sängkläder, ska handla och svabba golvet och fixa. Dennis ska vaxa husvagnen (ja jag vet att det är lite nördigt!!). Ikväll kommer Magnus och Carro med familj och det står grillat på menyn! Jag är faktiskt lite sugen på att grilla lax.... undra om de gillar det? Barn kanske inte äter det??... Får nog kolla..

Jo, Sigge fick ju som sagt en hel del grejer igår... Denna utstyrsel var en del av det.. Var ju bara tvungen o pröva liksom;-) Kepsen, jackan o dojjorna är nya!!



Ganska snygg om jag får säga det själv!!;-)


Kommentarer
Postat av: faster susanne

Gekås på 1:a maj och efter typ 3 timmars sömn??? Anna du är inte lite galen! haha Men finfin blir han sonen. Ha en finfin helg! Susanne

2009-05-02 @ 09:10:57
Postat av: Jessica T

Ja jag skulel väkl det. men inget kula tt vara just på gekås om amn inte får handla...

Roligt att dagen var lyckad!

2009-05-02 @ 09:44:38
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Marlen

Häcken full med andra ord =)

2009-05-02 @ 10:50:43
Postat av: Mathilda

Tack ;-)



Ojojoj vilken stor kille han börjar bli nu. Vilken cooling :-)



Låter som ni haft en underbar valborghelg hittills. Kul med lite impulsresor sådär, ha ha!

2009-05-02 @ 12:28:48
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fina kläderna var! Låter som ni haft det skoj i helgen. /Mia

2009-05-03 @ 09:30:41
Postat av: Sofia

Ja, jag blir ännu mer sugen på Ullared nu.. Det låter ju så förb.. smidigt när du ska iväg dit. För andra verkar det vara ett helt företag!!! //Sofia

2009-05-03 @ 12:13:36
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se
Postat av: Micka

Fina kläder till killen :)



Jo om vi hinner o vädret tillåter då åker vi nog en sväng till öland eller v-vik i sommar. sj?

2009-05-03 @ 13:01:18
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: anna

tack tack detsamma! Alltid lika kul med uppdateringar:) ska försöka finna inspiration till fortsättning. guh vad det va skoj och farligt att åka o shoppa på gekås...ha det fint

2009-05-04 @ 11:32:34
URL: http://goannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0