Måndag igen.... eller?

Ja, man vet ju knappt vad det är för veckodag längre! Men ja, måndag... men ingen ny arbetsvecka för mannen, som är hemma ända tills den 7:e, så skönt ju!

Igår var det julfirande då som sagt! Trevligt o träffas o umgås, god mat fick man ju oxå! :-) Vi var inte hemma förrän framåt midnatt men det gick bra med Sigge-liten. Så värst många nya kort blev det ju inte... ha ha.. tog nog bara på Felix (pappas hund). Vilken fotograf man är alltså! På tal om det så funderar vi på o inhandla en systemkamera för julklappspengar. Vore så kul o ha en riktigt bra kamera, förhoppningen är att man tar mer kort då!? Erfarenhet någon kanske?

Ja, annars idag så har jag fått mig en riktig sovmorgon, verkligen skönt! Sov till 10,30.. inte klokt ju! Sen så tänkte man ta tag i o betala alla räkningar, eftersom att jag trodde mig få föräldrapenningen idag (och inte innan jul).. men så var ju inte fallet... Alla skulle ju fått det utbetalt den 23:e redan.. vilket inte jag fick, o inte idag heller!! Började ju ana att något var fel..  Det är ju första gången jag tar ut föräldrapenning nu iom att jag har levt på semesterdagar och övertid sedan Sigge föddes. Blev skraj att jag gjort något fel eller så... Ringde försäkringskassan, fick plats nr 170 i kö!! Helt sjukt ju... Ja ja, det var ju bara o hänga i... Väl framme så kunde inte första handläggaren hjälpa mig för hon förstod inte varför jag inte fått några pengar för begäran såg helt korrekt ut! Blev kopplad till nästa person... Då säger hon att min anmälan (dvs då man skickade in moderskapsintyget som man fick från MVC) som gjordes i juni är korrekt osv men eftersom att det sedan har gått så lång tid efter det tills jag begär föräldrapenning så har jag blivit avregistrerad!! Hur kan man bli det? Jag har ju anmält barnets födelse osv... Fattar noll! Så nu, eftersom det fortsätter med en massa helgdagar, så får jag i bästa fall, mina pengar på måndag om en vecka. Dvs 5:e januari! Ja, det är ju inte så kul m tanke på räkningar osv sa jag.. Precis som om hon brydde sig??? Tänk om man varit ensamstående o inte haft några pengar o ta av direkt? Fattar inte att de får göra så bara...... Blääää

Ikväll iaf så ska vi till Annica & Mattias o spela Wii... ska bli hur kul som helst alltså! Har ju aldrig testat detta tidigare men jag känner på mig att jag kan bli rejält inbiten ;-)

Nu blir det lite middagsbestyr, potatismos o fiskpinnar står på menyn idag! Gott tycker iaf jag....

Här har vi iaf yrvädret Felix!



Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Lillasystern..

Jaa du, dessa myndigheter!.. Jag får inte några pengar förens om ca 2 veckor.. O då ska jag vara glad!.. Wii är jätte kul förresten.. =)

2008-12-29 @ 15:47:25
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: Annica

hihi.Välkomna på en match.. du glömde att du skulle få mat me!!

2008-12-29 @ 17:49:30
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Lindha

Näen skumt med FP:n. Jag har alltid haft supertur med dem & de har ringt mig flera gånger när jag gjort fel & frågat hur jag vill ha det. Så jag har väl fått en godhjärtad handläggare.

2008-12-29 @ 21:48:10
URL: http://mchutney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0