Sovit som en stock!!!.....

Som jag skrev om tidigare så har Sigge fått eget rum, det har ju bara fungerat jättebra! Han har ju iof inte varit superstrulig nattetid någon gång men nu går det verkligen ÄNNU bättre (peppar peppar)... I går natt sov han (utan att jag behövde stoppa i tutte, mata eller nått) i ett sträck från 20,00 till 06,20... I natt sov han från 20,00 till 08,00... 12 timmar!! Sen när han vaknar så ligger han bara o tjötar, verkar inte alls speciellt hungrig! Så nu vet man med andra ord att om han vaknar så behöver han egentligen inte äta (bara vi som isf är bekväma;-)).

Igår var Sigge totalt omöjlig! Börjar få en vilja av stål alltså!! (Undra vart han fått den ifrån? Ja menar jag är ju inte särskilt envis av mig.. ja det ska vara Dennis då kanske;-)) I gåstolen var han i går morse när jag skulle fixa frukost till mig.. så blir det så där TYST som det bara kan bli när de hittar på något som de inte får... Kollar vad han gör.. då har han fått tag i min blomma/palm som står på golvet och käkar på den o rycker o sliter!! AJABAJA.... Sen när man väl kommit på det så skulle man ju göra det HELA TIDEN!! Ja, sen mitt i alltihopa så kommer han ju även på att mamma har trådpaneler, dessa är ju väldigt spännande att rycka i men även att äta på!! Så.. när jag nästa gång hittar honom vid trådgardinerna så käkar han på dem - o inte nog med det!! Han har även mitt i allt kräkts på dem, hur kul är det när man ätit couscous m kyckling och TOMATSALSA??? Fina färger med tomat ju....vet inte ens om de där gardinerna går att tvätta och om det går att få bort tomatfläckar? UNGE.... ;-)

Antar att det bara är en försmak det här över allt vad Sigge kommer hitta på framöver... hrm...

Idag skulle det varit bebisfika för vår del hos Marie men sen ringde Marie och sa att Oliwer kanske hade vattenkoppor.. Och då kände jag att Sigge nog är i minsta laget för att medvetet utsättas för det.. De säger ju att helst inte under 6 månader - o han är ju precis 6 månader nu så ja... Det fick bli en sväng på stan o fika på Thimons med Stella o Marlen istället! Sigge o Stella är för söta mot varann nu.. Stella hade ett litet gosedjur, detta plockade de med fram och tillbaka sig emellan!:-)

Igår var Sigge och jag bara hemma o grejade! Ute på promenad osv. Jo, sen började jag fixa med en informationsfolder som vi ska ta fram till basketen. Började greja i Publisher, för det verkade vara det programmet som var bäst lämpat för sånt här! Shit alltså.. det är ju riktigt roligt o sitta o pilla med sånt här... men timmarna bara rusar ju iväg! Tyvärr kan jag inte visa Er riktigt än hur det ser ut;-) Hemligt hemligt.... tids nog så ska den väl bli klar!

Så här såg det ut vid ett FLERTAL tillfällen igår!!





NÖJD ELLER??????






Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hihihi... Han är ju för kul!!

2009-04-21 @ 15:44:51
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: micka

Vad kul att det går så bra för han att sova i eget rum! O skönt för er att få sova så länge.

Kram

2009-04-21 @ 16:01:09
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: anna

hmmm är det något magiskt med 06:20 för då vaknar bianca med

2009-04-21 @ 18:40:59
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Skönt med eget rum och att det funkar bra. han verkar uppskatta dina trådpaneler i allfall. :)

2009-04-21 @ 21:50:41
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: marie

det var nog inte vattenkoppa men ändå bättre att ta det säkra före! får träffas när allt detta är över.

jo det är bara en försmak på vad som komma skall, här hemma är allt uppe i icke nå längd för Oliwer haha. men så är det! som tur är går det över om några år ;-) kram

2009-04-22 @ 09:24:46
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Sofia

När mima var i Sigges ålder fanns det inte trådgardiner...tur är väl det. Å andra sidan blev jag ju inte gladare när Johanna (13 år) hade gjort två tjocka flätor av sina vita, nyss uppsatta, häromdan. Nyss fått dem... Ett tips till Sigge kanske... /Sofia

2009-04-22 @ 11:32:13
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0