Urk!

Ja - så sammanfattas kort och gott gårdagen!! Vaknade igår natt av att Sigge var vaken och efter att ha hoppat upp o ner två gånger för att stoppa i tutten så kände jag att jag mådde lite illa.. Somnade iaf om men sov inte den där "goa" sömnen utan rätt ytligt.. När jag sen vaknade på morgonen och gick upp så mådde jag fortsatt illa och hade ont i magen. Tänkte att det där går nog över!! NOT... Blev sämre o sämre, dvs mer illamående och hängig. Efter att Sigge lyckats få in en riktig spark i magen vid skötbordet (ja en sådan där riktigt klockren spark med båda benen som för att skjuta ifrån, fattar ni?) så kunde jag iaf äntligen gå och kräkas lite... Det är ju verkligen helt underbart efteråt! Kände mig genast piggare men tyvärr bara för ett litet tag.. Fick ringa hem Dennis sen för att ta hand om Sigge, kände att jag inte hade kontroll och att  det var väldigt skönt o ha honom hemma. När han väl kommit hem så sov jag mer eller mindre resten av dagen samt hela natten i natt o lite till... Idag mår jag hyfsat bra. Magen är lite orolig men det blir ju ofta så när man knappt ätit ngt på en hel dag... Blääää!!

I lördags hade vi Annica o Mattias här en sväng på grillning, gott och trevligt som alltid!! Annica hon passade på o fotografera Sigge lite.. ha ha.. Hon uppmärksammade mig på att han nog är en liten linslus för så fort man tar fram kameran så flinar han upp sig! Var ju därför att igår testa om det verkligen var så eller om det var en tillfällighet.. men han verkar ha fattat grejen - när kameran kommer fram då ska man SMILA!! Ha ha.. tog kort vid två tillfällen igår och detta var resultatet....






Idag har Sigge och jag bara varit hemma, tagit hand om tvätt.. en promenad och ja sånt där alldagligt! Imorgon väntar jobb för mig igen.

Jo, förra veckan var ju Sigge på 6-mån kontroll (lite försenat) med sin pappa. Resultatet var som så att han nu väger          8 950 gram och är 69 cm lång - så GRABBAR SE UPP JAG KOMMER IKAPP!! :-) Ingen liten bebis man har längre ju...:-(

Längtar SÅ tills vi kan komma o titta på lille nyförvärvet, Sigges syssling! Hoppas att vi snart kan få möjlighet att ta oss en sväng till Sävsjö och hälsa på lille Simon (om de nu bestämt sig för att det är så han ska heta;-))

Vi måste verkligen bestämma vilka kort vi ska ha på Sigge oxå!! Snart har väl de där dagarna gått...... så är sidan stängd sen!! Ha ha...

Ha en underbar fortsättning av dagen!!

Kommentarer
Postat av: Jessica T

Ush då. Åkte du på magsjuka. Huvva.



Fick hem bildenra i går. de var så bra. Jättenöjd.

2009-04-28 @ 15:42:11
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackare där! Just magsjuka är ingen hit när man har en liten kille som vill jaga trådgardiner o annat spännande. I morgon ses vi krya o friska ;)

Kram Sofia

2009-04-28 @ 19:55:19
Postat av: Marlen

Hoppas du mår bättre =) så vi kan ses snart.



Kram

2009-04-29 @ 07:15:56
Postat av: Jessica T

just det. Har tupperwareparty på söndag kl 11. Vlll du komma?

2009-04-29 @ 11:07:39
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lindha

Låter inget vidare med magis, fast rätt "snäll" ändå!

Ja er lille sötSiggis är allt en linslus!!

6 månader redan, och ikapp storgrabbarna är han ju med.

2009-04-29 @ 14:05:18
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Annica

Usch då... det lät inget vidare.. men du har ju börjat spy lite då och då nu förtiden.. Är det nått du inte tål?

2009-04-29 @ 16:20:44
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0