Gammelmormor, Mormor och magsjuka...

Ja, så kan man ungefär sammanfatta fre-sön för min del!! Som jag skrev tidigare så åkte vi till Sävsjö för att hälsa på min mormor. Jag hade beställt middag där, min favvorätt, mormors köttbullar m potatis o sås! Var verkligen hur gott som helst.. som alltid då!:-) Väl efter detta så åkte vi till mamma för att kolla in den mattan hon börjat väva till Sigge samt tycka till om färgval osv. Sen tillbaka till Sävsjö för att fika lite och träffa min moster och snacka lite! Jättekul att träffa henne tycker jag o kul att se hur de gläds över Sigge.

So far so good.... När vi sedan skulle börja förbereda kvällsmat så kände jag mig lite orolig i magen men tänkte att det är nog inget utan jag är säkert bara lite hungrig (yeah right.. det brukar man ju vara hos mormor.. men men...)... Åt o allt var lugnt men sen kände jag att den där olustiga känslan i magen började komma tillbaka. Sa till mormor att jag nog skulle dra mig hemåt - så att jag var hemma till Let's Dance (ville i det läget inte oroa henne för ev. magsjuka..) SEN kan jag säga att det var nog världens längsta väg hem till Nässjö från Sävsjö då iaf... Jag önskade inget hellre än att jag redan var hemma! Magen var hur orolig som helst och Sigge var ledsnare än någonsin, från Sandsjöfors o hem (typ) så kändes det som att jag stannade på mer eller mindre varenda parkeringsplats för att kunna stoppa i tutten (vi har ju honom i baksätet) osv... Efter ett tag hjälpte inte det heller, han var bara hysteriskt ledsen, samtidigt som jag bara mådde sämre och sämre för varje gång jag fick kliva ur bilen... Som tur var så hade jag lite vatten med mig så jag kunde göra lite ersättning (och Sigge är inte så kinkig utan kunde dricka den lite halvljummen..;-)) Detta hjälpte iaf till att bryta hans ledsna mönster.. han borde inte varit hungrig men ja ja.. det hjälpte ju iaf. Så där satt vi mitt ute i skogen (mellan Sandsjöfors och Stensjön) i mörkret och åt och hulkade.. Ja, det är ju lätt o skratta åt det nu men det var definitivt INTE speciellt roligt då... Fick även ringa hem Dennis som var o hjälpte Jimmie o flytta - typiskt men med facit i hand så var det ju väldigt tur. Väl hemma så var det till att springa mer eller mindre konstant till ca kl 03 på natten... snacka om att man är skakig sen!!

Under lördagen kan jag säga att jag gjorde absolut ingenting... var allt för matt för att klara av nått kändes det som - förutom att försöka amma Sigge emellanåt. På tal om det så gjorde väl den här magsjukan oxå susen för amningen.. dvs det lilla jag hade kvar innan håller väl på att sina totalt nu! :-((

Idag däremot har det varit en betydligt piggare Anna här... Visst blir det ofta så? När man varit riktigt seg en dag o sen är piggare dagen efter så tror man att man är hur stark som helst och orkar fixa hur mkt som helst?? Ja, tills man inser att man fortfarande är lite skakig o kanske borde lugna ner sig... he he...

Vi har iaf bytt sängkläder, vilket är ganska trevligt... Totalsanerat toaletterna, tvättat och så pågår tapetsering i gästrummet.. Och nu.. är jag helt själv hemma, känns hur konstigt som helst!! Dennis tog med sig Sigge och åkte på babysim.. trodde inte att han skulle göra det men det var strongt gjort! Är ju ett litet pyssel när man ska duscha honom o sig själv o klä på o greja... så jag hoppas bara att det går bra för honom nu så är han nog mäkta stolt sen när han kommer hem!!

Lite bilder då från fredagen... och en och annan från lördagen...

I Huluboda hos Mormor.....



I "gammel"mosters (dvs min moster) knä hos gammelmormor...



I Gammelmormors knä... där trivdes jag bra!;-)



Sitter själv i gammelmormors soffa! Ganska bra har jag det här....



Min vana trogen så knäpper jag mina händer... ;-)



MEN vad är det jag ser??? Finns det spöken på riktigt!?;-)



Nej.. det var ju inget farligt!! Hi hi...



Så här tråkigt fick jag det i lördags bara för att morsan var sjuk... sitta o hänga framför TV:n hela dagen (ja med undantag av promenad med pappa o faster Jessica då....:-))





Ja.. det var väl allt för denna gången!!

Ciao Ciao...

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Det är ju typiskt att du blev när jag väl skulle komma och hälsa på....

2009-02-01 @ 17:23:54
Postat av: Kusin vitamin

sjuk skulle visst in där också....

2009-02-01 @ 17:25:03
Postat av: Josse

Du kunde ju tagit en paus här hos oss!

2009-02-01 @ 17:31:40
URL: http://wixengard.blogspot.com
Postat av: faster susanne

Vad trist med magsjuka, vi ligger i influensa båda två, inte riktigt kul det heller. Krya på dig!

2009-02-01 @ 18:31:59
Postat av: Marie

ditt låter lite värre än vad vi fick det, men visst seg har man varit i helgen och inte mycket har det blivit gjort. Men ska jobba imon så vi får se hur det går ;-)krya på er!

2009-02-01 @ 18:39:11
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Lillasystern..

Skönt att du mår bättre nu iaf!..

2009-02-01 @ 20:27:31
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag tog sjätte bilden i Elliots mapp =)

2009-02-01 @ 21:39:44
Postat av: Lindha

Stackare! verkar som alla fått den där sjukan. Blä!

2009-02-02 @ 09:18:09
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Evelina

Låter som en tuff helg, hade ju sett fram emot att ses men Andreas låg också i magsjuka här. Pratade med Eme om en annan helg, hoppas vi får till det då!

Kram

2009-02-02 @ 17:17:16
Postat av: Mia

Hej!

onsdag 11.30 läter jätte bra, skoj!

gav noah potatismorots mos idag..det var väldigt gott.. bara sög i sig.. kul när dom äter mat som är orange.. :)du kan ju tänka dig hur det såg ut.. Ses på onsdag. /Mia

2009-02-02 @ 20:18:16
URL: http://misens.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0