Ett fång tulpaner!

Ja.. det är vad jag har gått o beundrat här i min ensamhet idag (ja så klart i sällskap av Sigge med då...;-))!
Fick en sådan fin bukett av fam. Cantby i lördags och de står sig så fint, var nog lyxtulpaner eller nått, ha ha... Visst är det en underbar blomma!? Synd bara att buketten är så mycket mer vårfin än vad vädret är annars idag, bedrövligt ju!!



Idag har Sigge haft en sovdag.. antar att det tog hårt på krafterna igår och bada! Jag har därför hunnit med en hel massa nyttigheter här hemma.. främst jobb men det är väldigt skönt när man ligger så himla bra i fas som jag gör nu! Inget som släpar.. inte som jag kan påverka iaf! Dennis var hemma en sväng o käkade lunch med mig idag men annars har det inte varit några större utsvävningar alls faktiskt. Städat toaletten, jobbat och lekt med Sigge är väl ungefär vad som hänt idag. Jo, en sak till... när jag bytte blöja idag på Sigge och lyfte honom för o torka rumpan så bara stod det som en fontän rakt ut på mig!! Urk... han var visst INTE färdig med vad han hade tänkt o göra i blöjan!! Så det blev en totalsanering, inte bara av honom utan även av mig sen!

Ikväll får Sigge vara lite själv med sin pappa... Jag ska korpbowla med jobbet idag - vilken tur att jag tränat på WII, yeah right!! Ha ha.. Nä då. men det ska bli kul. Det blir Andreas på jobbet med de två mammalediga då;-) Dvs. jag o Sussi. Som han så fint uttryckte sig - "ni kan behöva komma ut lite" ha ha.. Andreas (21 år) tycker nog synd om oss eller nått!

Imorgon kommer Farmor & Sigvard på lite besök. De har ju ännu inte träffat Sigge och kände att de ville ta en tripp innan dopet.

Har ring mormor idag också, tänkte att Sigge och jag skulle ta en tripp till Sävsjö i veckan. Fick dock inget svar.. hon som säger att hon alltid är hemma och att det aldrig händer något! ;-)

Ciao Ciao

Kommentarer
Postat av: Lillasystern..

Jasså, både farmor och mormor.. De va värst.. Hehe, det e en härlig skola..;P Hehe.. Men ska få vår första individuella uppgift nu på torsdag, blir intressant.. =)

2009-01-26 @ 17:51:37
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: marie

tulpaner är jättefint att ha hemma, kanske man skulle inhandla på torgdan?? hm får se. Haha Oliwer har gjort samma sak på mot mig på skötbordet, inte trevligt alls..

2009-01-27 @ 12:55:13
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Micka

Jobbar du deltid nu eller ? Har läst att du är en del på jobbet.. Jätte mysig färg på tulpanerna !

2009-01-27 @ 14:41:21
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0