SÅ irriterande!!!.....

..... vår systemkamera skulle vi få antingen i fredags eller senast som idag. Väl inne på OnOff (ja jag vet, en jäkla skitbutik, men vad annat finns i den här stan??) så säger hon i kassan att, ja vi KAN ha fått den idag men vi har inte hunnit och packa upp någonting idag, vi är två man kort. Som om vi bryr oss?? Åh... Sen säger hon att, ja annars får ni ta det med någon av säljarna på golvet.. Ja men vad är hon då? Inte säljare iaf... Så just nu är Dennis kvar nere i butiken o köar till att få tag i en säljare. Jag kände att både jag o Sigge kommer att svettas ihjäl där inne så efter att ha varit en sväng på ICA fick det bli o dra hemåt. Får väl se hur lång tid det tar för Dennis där.

Annars har vi iaf varit ute på en långpromenad idag, precis som igår. Gud vad skönt det är när Dennis är hemma.. skulle man inte alltid kunna ha det så här mysigt?

Igår eftermiddag hade jag värsta rycket... Dammsög hela huset, ja det är svettigt kan jag lova, sen var det svabbning av köket o hallarna, matlagning - pressad potatis med lax o spenat i ugn.. SEN tog vi det bara lugnt, hela familjen tittade på film. Ja, till och med Sigge faktiskt. Han har upptäckt både TV:n o datorn nu, bara sitter o stirrar, ha ha.. hur bra nu det är?? Ja ja.... Så här intresserad ser han iaf ut när han hamnar framför datorskärmen :-)






Ibland ville han dessutom studera saker o ting närmre....






I natt har Sigge faktiskt sovit riktigt dåligt (ja sämsta natten ever tror jag). Vaknade redan 01.15 och var ledsen, gav han mat o så somnade han om till 04.30, mat igen.. o sen var det tätare.. 06.30 o sen 07.30 o sen 08.15. Vid den tiden plockade jag över honom till mig o var beredd att få kliva upp.. men då somnar han minsann!! Ja jag vet inte, börjar tro att jag kanske inte har mat så att det räcker eller så är han i en tillväxtfas kanske o kräver lite mera mat än vanligt!? Någon som har någon klok tanke om detta kanske? Vet ju att det finns en o annan erfaren mamma som läser denna bloggen ;-).

Kommentarer
Postat av: Lillasystern..

Haha, han kommer ju bli värsta datanörden när han växer upp.. ;)..

2009-01-05 @ 17:13:35
URL: http://pluttenholmberg.blogspot.com/
Postat av: Mathilda

Det skulle kunna vara så att du kanske inte har tillräckligt med mat längre.



Men det kan även vara en tillväxtperiod.



Annars så är det helt enkelt bara på lyxsömnen ni fått, haha! ;)

2009-01-05 @ 20:42:01
URL: http://mathildavestin.se
Postat av: Mathilda

"Helt enkelt bara slut på lyxsömnen...." skulle det stå =)

2009-01-05 @ 20:42:37
URL: http://mathildavestin.se
Postat av: Josse

Jag gav Meja lite ersättning på kvällen och då sov hon bättre på natten. Testa det! Har en jättebra flaska som inte släpper igenom någon luft....

2009-01-05 @ 21:39:38
Postat av: Mathilda

Tycker du ska avvakta några dagar för att se om han sover bättre, annars kan du ju börja ge honom lite ersättning innan han ska sova för natten. Inte ersätta amningen med ersättning, utan komplettera det. Äter han ersättningen så märker du ju om han inte var riktigt mätt eller ej.



Men som sagt, avvakta ett par dagar och se..Kan ju vara en tillcävstperiod ochså, men det känns mer som att han kanske inte blir riktigt mätt. Han börjar ju bli en stor kille Sigge =)



Får ta och ses någon dag och ta en fika eller något skoj! =)



Kram på er!

2009-01-06 @ 09:11:31
URL: http://mathildavestin.se
Postat av: Jessica

Himla kul å läsa i din blogg :) Kul me alla söta bilder på Siggeplutt!!

2009-01-06 @ 16:56:55
Postat av: Jenny K

Hej Anna! Antingen tillväxtperiod, eller så börjar han bli lite sjuk... det är väl ingenting om han sover dåligt en natt... Många bebisar sover inte så bra som Sjgge en enda natt det första året :O)

2009-01-06 @ 19:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0