Hur gör man???

Ja, nu vill jag verkligen vädja till alla mammor och pappor som läser den här bloggen - Hur gör man så barnet somnar i sin säng när barnen börjat krypa samt sätta sig självt upp i sängen när man inte har en spjälsäng?? Ja, som ni förstår så är det Sigge det handlar om.... När man väl kommer på något så ska man ju tydligen göra det hela tiden... Så hans favvosyssla just nu är att sätta sig upp själv samt krypa där ifrån.. I husvagnen har vi en madrass på golvet till honom - då han redan ramlat ner en gång ifrån sängen så kändes det säkrast! Det har ju tidigare bara varit och lägga in honom på madrassen så har han somnat efter en stund.. Så är alltså inte alls fallet nu!! Vad göra???? Sigge somnade för ca 5 minuter sedan (dvs ca 21.45), visst det är semester och alla rutiner blir lite rubbade osv men så här länge har han nog ALDRIG varit vaken innan.... Suck... Man bara ser hur Dennis och min kväll försvinner upp i rök!...

Så, nu vill jag höra - vad finns det för tips och trix att ta till??

KRAM

Kommentarer
Postat av: anna

köp en resesäng!!



Bra attt ha på dagen med för att ha han i skuggan ett slag....



Dom är inte stilla nått när de kryper!



Men såna finns säkert endel på blocket!

Lycka till!

2009-07-10 @ 07:28:04
URL: http://goannat.blogg.se/
Postat av: Marlen

Kan han inte sova i vagnen? ja det är verkligen inte smidigt :/



Kram

2009-07-10 @ 10:37:55
URL: http://marleniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Dennis och min kväll" får väl helt enkelt bli:

" Dennis, Sigge och min kväll" i fortsättningen ;-)

2009-07-10 @ 12:16:21
Postat av: marie

resesäng brukar fungera jättebra, smidig att ha med och lätt att sätta upp! fungerar för oss.

2009-07-10 @ 13:10:17
Postat av: Anonym

Vi klämmer in resesängen över "lilla" bordet i husvagnen. Annars kanske ett kompostgaller kan monteras dit på nåt vis? (den lösningen hade vi fått ha kompostgaller stänga in han i :)

2009-07-10 @ 16:10:31
Postat av: Sofia

Hej Anna!

Jag skrattar lite när jag läser ditt inlägg - Hugg o slag är det enda....skämt å sido. Vi la dem faktiskt i vagnen o fick gå en runda (ibland kort ibland lång) på campingen. Sedan flyttade vi över dem till sängen när vi la oss. Elin hade vi resesäng till men hon var lite märklig - somnade på två sekunder o trivdes där fastän vi satt i vagnen bredvid... Kram

2009-07-10 @ 18:42:37
URL: http://sigridsofia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0