Nya glasögon!?

Igår var några ifrån mitt jobb och jag på en liten solglasögonkväll hos Optiker Karvik. Dyra men snygga brillor får man väl ändå lov att säga!! Jag däremot passade ju även på att titta lite på vanliga glasögon... Hittade faktiskt ett par som var riktigt schysst... Pratade med Johan (optikern) ang. min syn o när jag senast gjorde min synundersökning. Eftersom jag regelbundet använder linser så är det inte särskilt länge sedan jag gjorde en - men det är länge sedan jag bytte glasögon (eller ja, det har iaf hänt mkt med min syn sen dess). Jag har i mina glasögon idag -1,0 och på sämsta ögat har jag idag -1,75 (för er som det nu säger nått) det innebär procentuellt sett en VÄLDIG skillnad. Jag sa till honom att jag använder nästan bara mina glasögon hemma nu för tiden för jag ser ju inte folk så tydligt annar - Det kan jag förstå var väl egentligen hans enda kommentar!! Så.. får nog se till att dra mig ner dit på lunchen för att se om jag kan göra slag i saken!!

Nu kommer snart Farmor och Farfar för att ta hand om Sigge.. bäst jag fixar iordning det sista här!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Annica

Nämen oj! Det var skillnad.. Du kommer sluta med ett par riktiga flaskbottnar tillslut! Men du kommer vara lika fin för det.. :-)

2009-05-07 @ 09:03:11
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo tyvärr... Fick ännu en smäll i ansiktet igår, Björn blev arbetslös from imorgon allra redan :-(

2009-05-07 @ 19:51:04
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ja, det var inte roligt.

Vad som hände? Ja du. Vad jag förstått så var det arbetsbrist.. Surt!



Nu får man börja köpa bröd igen ;-) Björn skulle ta med sig ett rejält lass med färskt bröd hem, så nu jäklar ska vi fylla frysen, he he.

2009-05-08 @ 07:52:41
URL: http://mathildav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0